Docent
Addie Schipper is als docent vanaf het eerste uur betrokken bij de opleiding. Eerst alleen als docent relationele vaardigheden, later meer en meer ook als begeleider van intervisie-processen en het schrijven van scripties. Het meedenken over de ‘doorontwikkeling’ van de opleiding en hoe te voldoen aan de accreditatie-eisen, maakt het werken bij de opleiding tot een ware uitdaging! Een bijdrage mogen leveren aan de ontwikkeling van studenten tot psychosociaal therapeut is een voorrecht. Een extra voorrecht hierbij is om na te mogen denken over de vraag hoe God ons als mensen voor elkaar wil inschakelen op de weg naar herstel in relatie tot onszelf, tot elkaar en tot Hem.
Docent
Ont-moeten in de ontmoeting, dat is waar Ageeth Kuperus voor gaat. Ze is betrokken, fijngevoelig en kordaat. Ze is al 33 jaar gelukkig getrouwd en heeft 2 prachtige dochters en een schoonzoon waar ze veel van houdt. Sinds 2020 heeft zij een eretitel erbij gekregen. Ze is oma geworden en dit ervaart zij als een zegen. Als verpleegkundige is ze begonnen in het medische vak en sinds 15 jaar heeft ze een eigen praktijk in Elburg vanuit de therapeutische tak. Met haar analytisch vermogen en creatieve brein vindt ze het een uitdaging om de student te leren verbinden in het zijn. Ze vindt het belangrijk dat de student positief naar zichzelf kijkt want zo kan de theorie geïntegreerd worden in de praktijk. Ageeth houdt ervan om te komen tot een authentiek eindresultaat waarin professionaliteit centraal staat. Voor meer info over Ageeth, zie www.bureau-authentes.nl.
Docent
Albert van Dieren (1963) groeide op in een hervormd gezin op de Veluwe. Na eerst gewerkt te hebben bij de Rijkspolitie als administrateur heeft hij zich laten omscholen tot contextueel therapeut met een bijzondere interesse in de dialoog tussen professional en cliënt en hun betekenisvolle relaties. Momenteel is hij als docent, supervisor en onderzoeker betrokken bij de verschillende Post HBO- en masteropleidingen van Instituut Contextuele Benadering van de Christelijke Hogeschool te Ede. Daarnaast heeft hij een praktijk in Wezep. Het contextuele gedachtengoed heeft hij naast al zijn andere opleidingen ervaren als een belangrijke toegevoegde waarde in het werken met mensen. Het mogen begeleiden van cliënten en studenten om, in dialoog met de belangrijke anderen, vrijheid te verwerven is een belangrijke drijfveer. De uitnodiging om de basisprincipes van de contextuele benadering en het dialogisch werken te mogen doceren en demonstreren bij De Roos Opleidingen ervaart hij als een nieuwe inspirerende uitdaging.
Docent
Antoinette van Nierop-de Boer is een geboren en getogen Groningse. Ze is getrouwd met Klaas en heeft 3 volwassen kinderen. Ze heeft geneeskunde gestudeerd in Groningen en Leuven (België), en werkt al jaren als GGZ-arts in de christelijke GGZ, eerst bij In de Bres (ze was zelfs al betrokken bij de oprichting hiervan), en de laatste jaren bij Eleos in Groningen en Drachten. Naast farmacotherapie is ze geleidelijk ook gesprekstherapie gaan doen. Om zich hier verder in te bekwamen volgde ze de opleiding Psychosociaal therapie van de Roos Opleidingen. De hier opgedane kennis kan ze volop inzetten in haar werk. Ze werkt daarbij o.a. met TA (Transactionele Analyse), Gestalt, ACT (Acceptance and Commitment Therapy) en IPT (Interpersoonlijke psychotherapie), en maakt daarbij graag gebruik van beeldcommunicatie. Haar passie ligt bij cliënten met problemen op het grensgebied van psychiatrie en pastoraat. Juist waar de psychische problemen gevolgen hebben voor het godsbeeld van cliënten, en omgekeerd, kan ze als christentherapeut een meerwaarde hebben. Antoinette verzorgt bij de Roos Opleidingen de lessen Anatomie, Fysiologie en Pathologie (met farmacologie als onderdeel). Hierin benadrukt ze het bio-psycho-sociale model: lichamelijke klachten hebben psychische en sociale gevolgen en beïnvloeden ook je geloofsbeleving en vice versa. Daarnaast geeft ze Meer...
Supervisor
Cees Doornhein is getrouwd met Ypie, vader van 3 zelfstandig wonende kinderen. Hij is werkzaam als GZ-psycholoog/psychotherapeut in zijn eigen praktijk, verbonden aan ELIAGG. Tot heden heeft hij daarnaast in dienstverband achtereenvolgens gewerkt in de ouderenpsychologie, revalidatiepsychologie, verslavingszorg, forensische psychiatrie, en tot recent in de interculturele psychiatrie. Momenteel is hij naast zijn eigen praktijk bezig zijn werk voor een klein deel naar Zuid-Azië te verleggen. Begeleiding van studenten in opleiding heeft hij vele jaren met veel plezier gedaan, zowel binnen de instellingen alsook in zijn eigen praktijk. Vanuit zijn christelijke visie zoekt hij naar extra mogelijkheden om de student naast de reguliere behandelvormen mee te laten denken in het mooie begeleidings- of behandelproces van de client/patiënt. Vanuit zijn christelijke visie zoekt hij de uitdaging het geloof een plek te geven binnen de reguliere behandelvormen. Het hierin samen zoeken is voor hem een aantrekkelijk aspect binnen de werkbegeleiding.
Scriptiebegeleider
Corrie Berghuis is scriptiebegeleider bij De Roos Opleidingen. Ze schrijft hierover het volgende: Mijn ervaringen in het begeleiden van scripties zijn zeer positief! Wat is het de moeite waard om de zoektocht van studenten mee te maken om hun onderwerp of aandachtsgebied tot een aansprekend resultaat te brengen. En werkelijk, dat lukt eigenlijk altijd. Jarenlang heb ik Hbo-v studenten mogen begeleiden in hun studie en stages en ook ben ik werkzaam geweest als orthopedagoge in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Het zou zo maar kunnen dat we elkaar ontmoeten.
Directie
Dieke Oosterwijk geeft leiding aan De Roos Opleidingen. Ze studeerde Onderwijskunde en Orthopedagogiek en was jaren werkzaam op het snijvlak van onderwijs en zorg. Dieke heeft ruime ervaring in het primair en voortgezet onderwijs. Ze was werkzaam bij verschillende Schoolbegeleidingsdiensten en als therapeut/coach in haar eigen praktijk. Ze volgde zelf de opleiding tot Psychosociaal Therapeut bij Bureau de Roos. In 2017 heeft ze samen met haar man Koos de opleiding overgenomen van Gineke Klinkhamer. Dieke en Gineke hebben als gemeenschappelijke passie om therapeuten op te leiden vanuit een Bijbels fundament. Speerpunten van de opleiding zijn voor Dieke warmte, kwaliteit, ervaringsgericht studeren en goede begeleiding. Naast de managementtaken begeleidt Dieke met veel plezier studenten.
Supervisor
Frederike Nusselder is sinds 2019 als supervisor betrokken bij de opleiding. In het dagelijks leven is ze rouwtherapeut voor kinderen en volwassenen, vanuit haar praktijk Verlies&Hoop in Houten. Ze werkt daarbij vooral systemisch, het driedelig traumamodel van Ruppert heeft een prominente plaats in haar benadering, naast (Duplo)opstellingen, genogram en de transitie/verliescirkel. Ze is getrouwd en moeder van een dochter en twee zoons. Frederike vindt het boeiend om te zien hoe mensen al zoekend, oriënterend verder komen in de opleiding tot therapeut. Haar vermogen om te luisteren en prikkelende vragen te stellen kan ze uitstekend kwijt in het werk als supervisor van deze studenten. Het is mooi om mee te maken hoe zij - al nadenkend - verder komen. Naast het werken als therapeut en supervisor is Frederike een dagdeel per week docent op de Plusklas in Houten, waar ze hoogbegaafde kinderen begeleidt.
Docent
Gineke Klinkhamer studeerde orthopedagogiek, speltherapie, psychosociale therapie en Transactionele Analyse. Sinds 1998 heeft zij haar eigen praktijk voor psychosociale therapie, speltherapie en relatietherapie. Zij is de founding mother van de opleiding tot Psychosociaal therapeut van Bureau de Roos (nu De Roos Opleidingen). Zij ontwikkelde een uniek concept voor de benadering van volwassene en kind in therapie. Naast docentschap aan de opleiding, verzorgt ze regelmatig workshops en thema-avonden voor professionals en opvoeders.
Docent
Harmke van den Heuvel - de Vries, is getrouwd en moeder van 4 kinderen. Ze woont in Groningen en werkt als GZ-psycholoog voor Eleos. Ze geniet van dit werk, met name als mensen meer inzicht krijgen in zichzelf en verbinding mogen ervaren met zichzelf, de ander en God. Daarbij mag ook aandacht zijn voor (blijvende) kwetsbaarheid en gebrokenheid. Binnen De Roos opleidingen zal ze de module Cognitieve Gedragstherapie verzorgen, waaronder ook Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en Schematherapie. Deze therapievormen zijn zeer gangbaar binnen de GGZ en (delen hiervan) kunnen ook heel goed toegepast worden binnen de psychosociale hulpverlening. Voor haar is het belangrijk dat het niet bij theorie blijft, maar dat je er meteen in de praktijk mee aan de slag kunt.
Supervisor
Heidi van de Bovenkamp vindt het mooi om in de rol van supervisor een bijdrage te mogen leveren aan het opleiden van studenten tot psychosociaal therapeuten. In 2001 heeft ze de opleiding hbo-verpleegkunde afgerond. Na diverse jaren in de zorg werkzaam te zijn geweest, heeft ze een switch gemaakt naar het opleiden en begeleiden van anderen. Ze geniet als ze ziet dat iemand in ontwikkeling is en ze vindt het mooi als ze daarin een rol mag spelen. Haar diepste drijfveer om supervisie te geven komt vanuit haar christelijk geloof. Ze gelooft dat God supervisie kan gebruiken om studenten meer diegenen te laten zijn die God voor ogen had toen Hij ze schiep. Door supervisie kunnen studenten meer in de vrijheid komen te staan, meer ruimte gaan innemen en daardoor een betere relatie met zichzelf en hun omgeving (waaronder cliënten) krijgen. Zaken die de relatie van de student met zichzelf en/of anderen in de weg staan, krijgen minder invloed. Hierdoor komt de student meer tot zijn recht en komt de uniciteit van de student meer tevoorschijn, waardoor deze nog meer op zijn of haar unieke wijze een ander kan begeleiden. De volgende tekst die ze eens las geeft mooi weer Meer...
Docent
Helen Jeras is getrouwd en moeder van 3 dochters. Ze is werkzaam als vrijgevestigd ervaringsgericht therapeut en als psychomotorisch therapeut in een ggz-instelling. Helen werkt met bio-energetica, pesso, aandachts- en ontspanningsoefeningen, Gestalt, schematherapie, psychosynthese en systemisch werk. Lichaamswerk vormt een belangrijke basis van haar werk als therapeut. Je lichaam vertelt een verhaal. Over waar je vandaan komt en wat je gevormd heeft. Over je levenskracht en waar of hoe deze geblokkeerd is geraakt. Een van de kerndoelen van haar lessen binnen De Roos Opleidingen is het ontwikkelen van nieuwsgierigheid naar wat het lichaam te vertellen heeft. Als het gaat om heling, weet het lichaam weet de weg.
Onderwijskundige
Hilde Warning-Halma heeft de opleiding als psychosociaal therapeut bij De Roos in 2016 afgerond. Ze is onderwijskundige en werkt als ZZP-er. Ze ontwikkelt lesmateriaal, examendocumenten en documenten voor de accreditatie van opleidingen in samenwerking met opleiders en auteurs. Ze is niet als docent bij De Roos opleidingen betrokken, maar als onderwijskundige. Ze ervaart het als heel verrijkend om op die manier beide expertises bij elkaar te brengen en mee te werken aan een opleiding die meer biedt dan alleen kennis en vaardigheden. Naast haar werk loopt Hilde met mensen op die extra aandacht nodig hebben, maakt ze deel uit van een aantal gebedsgroepen, leest en schrijft ze graag en last but not least: besteedt ze aandacht aan haar gezin met man en vier kinderen plus vier aanhang.
Supervisor en docent
Sinds 2021 ben ik verbonden aan De Roos Opleidingen. Lesgeven en begeleiden doe ik echter al veel langer. Mijn naam is Ieke van Driel. Van origine ben ik (medisch) bioloog. Later ben ik (gezondheids)psychologie gaan studeren. Daarnaast heb ik ook de post HBO-opleiding Supervisie & Coaching gedaan. Ik ben begonnen in het middelbaar onderwijs. Sinds 2004 ben ik verbonden aan de opleiding Verpleegkunde (CHE) voor de vakken anatomie & fysiologie en voor psychologie, supervisie en coaching. Als gezin wonen we niet ver van de CHE. Ik hoef maar 10 minuten te fietsen. In mijn vrije tijd kun je me in de tuin vinden of wandelen we in de natuur. Verder ben ik betrokken bij de kerk en bij het christelijk PO- en VO-onderwijs. Als supervisor begeleid ik studenten en als docent geef ik lessen sociaal-relationele vaardigheden. Werken vanuit mijn identiteit is daarbij mijn passie!
Docent
Wie ben ik in relatie met God en in relatie met mijn naaste? Een dieppersoonlijke vraag én een universele vraag. Leven als mens in een gebroken wereld is je in kwetsbaarheid uitstrekken naar de ander. Ivo’s verlangen is om naast de mens in nood te staan. Om de ander te helpen bij het zetten van die moedige stappen in het aangaan van de schade en de pijn. Om een steun tot heling en genezing te zijn, daar waar gebrokenheid is. Om de ander te helpen beseffen dat deze kostbaar mens is in Gods ogen. Daarbij is de affectieve taal onontbeerlijk. Het verhaal van de mens zit vaak veel dieper dan het verbale. In de directe en indirecte ‘aanraking’ kunnen via het lichaam belevingen naar boven komen die vanuit het cognitieve niet bereikbaar zijn. In de training komt het bewustzijn en het doorleven van die aspecten vooral aan de orde. Ivo Lindner is haptotherapeut en werkzaam in een eigen praktijk in Zwolle.
Management assistent
Jannie werkt als managementassistent bij De Roos. Ze is getrouwd met Erik. Na haar secretaresseopleiding heeft ze bij verschillende organisaties gewerkt. Ze wil graag met haar ervaring bijdragen aan het goed laten verlopen van allerhande administratieve zaken.
Docent
Na 25 jaar gewerkt te hebben als verpleegkundige, werkt ze sinds maart 2021 als docent verpleegkunde op de CHE. Oprechte persoonlijke aandacht én goede zorg voor iedere patiënt of cliënt stond en staat voor haar bovenaan. De laatste 15 jaar werkte ze als verpleegkundige in de huisartsenpraktijk. Ze begeleidde patiënten met diverse chronische aandoeningen in hun zelfmanagement. Vanuit die ervaring heeft ze in de afgelopen 10 jaar, naast haar werk in de huisartsenpraktijk, ook lesgegeven bij CHE voor professionals op de POH-opleiding en studenten begeleid bij hun stage. Dat doet ze nog steeds. Ze vindt het enorm boeiend om mensen op weg te helpen en toe te rusten voor een prachtig vak, en daarom heeft ze in maart 2021 de volledige overstap gemaakt naar het onderwijs en werkt ze nu 24 uur per week als docent verpleegkunde op de HBO-V. Ze vindt het mooi om nu ook voor De Roos Opleidingen lessen over leefstijl te mogen verzorgen. Ze is ervan overtuigd dat een gezonde leefstijl van zeer grote invloed is op het psychisch en lichamelijk welbevinden, én dat een ieder die zich hiervoor (professioneel) inzet, ook leefstijl bespreekbaar moet kunnen en willen maken. Naast haar werk probeert ze zelf ook Meer...
Directie
Koos Oosterwijk is op de achtergrond bij De Roos Opleidingen betrokken. Koos heeft lesgegeven aan verschillende Hogescholen en is als onderwijsontwikkelaar betrokken bij het opzetten van de Bachelor opleiding ICT aan de CHE. Verder is hij als zelfstandige werkzaam bij verschillende opdrachtgevers op gebied van interim- en projectmanagement. De opgedane ervaringen komen goed van pas om De Roos Opleidingen verder te ontwikkelen.
Management assistent
Krista werkt als Management assistent bij De Roos. Ze is getrouwd met Jan. Ze heeft samen met Jan 2 dochters en 2 bonusdochters. Ze heeft haar administratieve ervaring in het onderwijs opgedaan bij Viaa in Zwolle. Omdat ze in haar werk graag mensgericht bezig is geniet ze er van om haar organisatorisch vermogen in te zetten in een sociale omgeving zoals het onderwijs.
Supervisor
Lenie is vanuit het maatschappelijk werk binnen de mantelzorgondersteuning en de vrouwenhulpverlening doorgegroeid naar het vak van contextueel therapeut. In het contextuele denken heeft ze woorden gevonden voor dat wat ze in haar werk steeds weer terug ziet in relaties tussen mensen, nl. het belang van verbinding, rechtvaardigheid, betrouwbaarheid en dialoog. Lenie heeft ook in haar eigen leven ervaren dat dit belangrijke kernwaarden zijn: “We worden pas echt mens in de ontmoeting met de ander (de Ander)!” Naast haar werk binnen de hulpverlening heeft Lenie rond 2007 met veel plezier de supervisorenopleiding gevolgd en sindsdien supervisie gegeven aan o.a. studenten in het HBO-onderwijs. Sinds 2016 heeft ze in Apeldoorn haar eigen praktijk voor contextuele therapie en supervisie. Lenie: “Supervisie zie ik, net als het leven zelf, als een oefenplaats, zowel voor de supervisant als voor mijzelf als supervisor. We zijn daarin gevend aan elkaar wanneer we elkaar echt mogen ontmoeten en de moed hebben om daarin onze kwetsbaarheid in verbinding te brengen. In die dialoog ontvangen we vrijheid om te zijn wie we zijn: als mens zowel als professional.” Lenie ervaart het als een voorrecht om van betekenis te mogen zijn voor en te delen in de vreugde van ontwikkelprocessen Meer...
Docent en supervisor
Na een werkzaam leven als secretaresse, heeft Maaike een nieuwe richting ingeslagen o.a. door de opleidingen van Zegenend Helpen, zowel in binnen- als buitenland, en heeft zij zich kunnen ontwikkelen als docent, ontwikkelaar, spreekster, auteur, trainer, psychosociaal/pastoraal therapeut, supervisor en coach. Maaike heeft een eigen praktijk onder de naam Samma Supervisie & Coaching. ‘Ik hou van de processen waarin een mens groeit en zich ontwikkelt in zelfkennis, kennis van de ander, van God en hoe dit zichtbaar wordt in het leven. Ik weet dat de wereld niet maakbaar is en dat er flinke aanpassingen gevraagd worden. Ik hou ervan om te luisteren, essentiële zaken naar boven te halen en gewenste veranderdoelen te formuleren. Ik deel graag in de vreugde bij het bereiken van deze doelen. Daarbij ben ik open, persoonlijk, respectvol en betrokken.’ Meer over Maaike lees je op haar website: https://samma.schalk.nu
Supervisor
Marieke Roelofs is getrouwd en heeft 3 kinderen. Ze is als supervisor verbonden aan de Roos Opleidingen, en daarnaast werkt ze als trajectbegeleider aan de CHE. Ze werkte jarenlang als begeleider/zorgadviseur in de gehandicaptenzorg en de forensische zorg. Ook was ze werkzaam als methodiekcoach en verbonden aan een consultatieteam, voor complexe zorgvragen. Ze volgde een master Contextuele Hulpverlening en heeft een eigen praktijk voor Contextuele Hulpverlening; voor meer informatie zie www.zivacoaching.nl Haar houding kenmerkt zich door een nuchtere kijk en doelgerichtheid, met een groot inlevingsvermogen. Het is haar passie om kwaliteit van zorg te verbeteren, door het coachen en opleiden van studenten. Professionals die groeien in autonomie en in verbondenheid!
Management assistent
Mariska woont met haar gezin in Epe en werkt bij De Roos Opleidingen in de back-office. Ze doet daar verschillende dingen: ze zet zich in voor kwaliteitsmanagement door o.a. processen te protocolleren en accreditaties te behouden, ook probeert ze de lesroosters zo prettig mogelijk te maken voor iedereen. Met enthousiasme werkt ze bij De Roos Opleidingen om samen met anderen te faciliteren dat studenten (anderen) leren om in contact met zichzelf en de ander/Ander te komen.
Docent
Rens Filius is vrijgevestigd gezondheidszorgpsycholoog en psychotherapeut. Tevens is hij aangesloten bij de coöperatieve vereniging ELIAGG. Bij ELIAGG is hij praktijkopleider voor gezondheidszorgpsychologen en psychotherapeuten in opleiding. Vanaf zijn studententijd heeft de verhouding tussen christelijk geloof en psychologie/psychotherapie zijn speciale belangstelling. Hij wil in de laatste fase van zijn werkzame leven deze kennis op verschillende wijze doorgeven. Rens is getrouwd met Diny en zij hebben vier kinderen. Hij is oudste in de evangelische gemeente in zijn woonplaats. Hij ziet er naaruit om met de cursisten van gedachten te wisselen in het vak Klinische Psychologie.
Docent
Rogier heeft op diverse plekken gewerkt in het onderwijs. Momenteel is hij docent en coach op Menso Alting in Zwolle. Daar coacht hij jongeren binnen het domein van Pedagogisch Werk. Daarnaast begeleidt hij intervisiegroepen binnen een AD opleiding op de KPZ in Zwolle. Binnen De Roos Opleidingen verzorgt hij de module sociaal relationele vaardigheden. Hij vindt het een waardevolle uitdaging om in interactie met studenten meer bewustwording te creëren van de eigen communicatie. Tijdens een gesprek is er zoveel waar te nemen, zowel bij de ander als bij jezelf. Deze ontdekkingen vormen een leerzame basis voor de lessen. Rogier vindt het een voorrecht om studenten te zien groeien in hun toekomstig werk en in wie ze mogen zijn als mens voor de Ander. De Ander met hoofdletter om het belang van de Ander te accentueren. Wie ben ik zonder jij?
Docent en Supervisor
Ruud van Hal vindt het een voorrecht om als docent en supervisor van De Roos Opleidingen mee te werken aan het eigen maken en overbrengen van een gedachtegoed dat is gebaseerd op Bijbelse uitgangspunten en tegelijkertijd meer dan ooit van deze tijd. Er is een sterke roep om autonomie en authenticiteit. Het is niet alleen een theorie, maar vooral een gedachtegoed wat je als docent, supervisor en student zelf hebt doorleefd. Van daaruit op basis van verbinding met cliënten te werken is de kracht van de opleiding. Buiten het hebben van een eigen praktijk voor Psychosociale therapie en coaching is hij sinds enkele jaren actief als docent en supervisor bij De Roos Opleidingen, voorheen Bureau De Roos. Ruud vindt het verfrissend en leerzaam deze werkzaamheden te kunnen combineren. Voorafgaand aan deze carrièreswitch is hij werkzaam geweest als manager in de gezondheidszorg.
Docent
Stephan Roelofs woont met zijn gezin in Epe. Hij is opgeleid als maatschappelijk werker en heeft vervolgstudies gevolgd als Intensief Ambulant Gezinshulpverlener en Management. Hij heeft een ruime ervaring in de hulpverlening opgebouwd als ambulante (gezins)hulpverlener, jeugdbeschermer en is nu werkzaam als coördinator thuisbegeleiding en sociaal werker Welzijn & Preventie bij STIP gemeente Heerde. Stephan vindt het waardevol om, in zijn werk en leven, een bijdrage te leveren aan kwaliteit van leven van mensen en samenleving. De kernwaarden authentiek en samen kenmerken zijn stijl. Om vanuit de dialoog tot een bestemming te komen. Hij ziet ernaar uit om met studenten van gedachten te wisselen in het vak algemeen medische basiskennis (AMB).
Supervisor
Wim van der Laan (1962) is getrouwd en vader van 3 kinderen. Hij heeft een passie voor mensen en God. Hij geniet ervan als mensen weer helen en in beweging komen. Hij is oprecht belangstellend en open zoek naar de beweegredenen van de ander en waar dat vastloopt. Gefascineerd over hoe het lichamelijk herstelproces een spiegel is van emotioneel en geestelijk herstel. Onder de indruk hoe een liefdevolle ontmoeting met de Schepper mensen tot leven brengt en de weg naar het hart herstelt. In 1983 hiermee begonnen als fysiotherapeut, sinds 2000 als coach/trainer in de revalidatiezorg en sinds 2006 in combinatie met eigen pastorale praktijk Barach. Betrokken bij de opleiding omdat hij het inspirerend vindt om studenten te ontmoeten in hun eigen proces. Die van daaruit weer het verschil in de levens van andere mensen gaan maken. Wim is enthousiast, bevlogen, daadkrachtig, gevoelig en confronterend.